טלפון: 054-6223310, דוא"ל: elad@informatix.co.il
מי לא עשה את זה? הריץ את שמו בגוגל ובדק מה עולה בתוצאות החיפוש. זהו אחד המקרים יוצאי הדופן בו טיפלה אינפורמטיקס לדחיקת תוצאות שליליות מגוגל שהופיעו בכמה מן האתרים המשמעותיים בעולם (WSJ, Washington Post, New York Times)
כשפנה אלי דן (שם בדוי), מנכ"ל של חברת ענק הוא נשמע מוטרד במיוחד: "כשמכניסים את השם שלי לגוגל קופצות תוצאות איומות. זה קורה גם כשמכניסים את שם החברה. בתי משפט? חיסול חשבונות? אני? אתה חייב לעזור לי להעלים את התוצאות הללו מגוגל !"
בהתחלה לא האמנתי למראה עיניי- בתוצאות החיפוש בגוגל מופיע שמו של "דן" ושם החברה שלו כמי שמעורבים בדברים נוראיים. בהסתכלות ראשונית בתוצאות החיפוש של גוגל עולה הרושם שכמה מן העיתונים המובילים בעולם הטיחו האשמות קשות מאוד במי שאני מכיר באופן אישי כבחור מצויין- מן הטובים שיש, ואין סיכוי שמעורב במה שיוחס לו בעיתונות.
רק כשמעמיקים בקריאת הכתבות מבינים שהקשר לאירוע מסויים שקרה באותה התקופה היה בכלל עקיף ולא מוכוון, אבל הפגיעה במוניטין מהסתכלות ראשונית בתוצאות החיפוש הייתה לא פחות מקריטית הן עבור המנכ"ל והן לחברה.
לדחיקת תוצאות מגוגל או קבלת עזרה וטיפול בניהול מוניטין מלאו את הטופס ונשמח לסייע
במחקר המקדים שביצענו במטרה לבחור שיטת פעולה לצורך דחיקת תוצאות מגוגל אנו מתחילים בבדיקת שתי השאלות הבאות:
במקרה של "דן" דובר על מאות אתרים מרחבי העולם שהציפו את תוצאות החיפוש בקונטקסט שלילי, חלקם היו אתרי החדשות העוצמתיים ביותר ברשת. בין האתרים שאיתם נאלצנו להתמודד היו הוושינגטון פוסט, וול סטריט ג'ורנל, ניו יורק טיימס ועוד- ללא ספק האתרים שמהם מגיעות התוצאות המאתגרות ביותר ושאותן הכי קשה לדחוק ממנועי החיפוש.
כשהרצנו את שמו המלא של "דן" בגוגל הרכב התוצאות היה:
תוצאות חיוביות: במקומות 1,3,9 היו תוצאות שהגדרנו אותן כחיוביות ורצינו להשאירן.
תוצאות שליליות: במקומות 2,4,5,6,7,8,10 היו תוצאות שרצינו להעלים, כמו כן כל התוצאות בדף השני (מקומות 11-20 בגוגל) היו שליליות.
כשבדקנו את שם החברה:
תוצות חיוביות: מקומות 1,3,4,5 בגוגל היו תוצאות חיוביות שרצינו לשמר
תוצאות שליליות: 2,6-20 היו תוצאות שליליות שהיה לנו וללקוח חשוב מאוד להעלים כך שאלה לא יראו בחיפוש בגוגל אחר שם החברה.
היעד שהוצב לפנינו בשלב ראשון היה לנקות את שני דפי התוצאות הראשונים בגוגל (ויאהו) מאזכורים שליליים. פרק הזמן שעמד לרשותינו היה 6 חודשים, אך הלקוח הבהיר שהוא מצפה לראות תוצאות כבר אחרי 4 חודשים- מספיק אם כי גבולי וכזה שלא משאיר מרחב תמרון לטעות.
התקציב שעמד לרשותנו היה ענק- הרבה מעבר לכל מה שעבדנו איתו עד לאותה נקודת זמן, וזה איפשר לנו גמישות בבחירת דרך הפעולה, שיטת הפעולה ואופן הוצאתה אל הפועל.
כשהמטרה העיקרית היא דחיקה או העלמה של תוצאות החיפוש מגוגל היו על הפרק שתי אפשרויות פעולה:
לאחר מחקר מעמיק ובדיקות מקיפות בחרנו לאמץ את דרך הפעולה החיובית ולקדם תוצאות שבהדרגה ידחקו את התוצאות שרצינו להעלים במורד תוצאות החיפוש אל עבר הדפים השלישי ומטה. המחשנו את שיטת הפעולה שלנו בסרטון הבא:
לאחר מחקר מקדים וניתוח תוצאות החיפוש המובילות הגדרנו את היעדים, שיטת הפעולה ומסגרת הזמן ויצאנו לדרך:
בשלב ראשון החלטנו מה תהיינה התוצאות שנדחוף מעלה על מנת שאלה יעקפו את התוצאות השליליות. הגדרנו 30 דפים- חלקם עם כתבות מפרגנות, חלקם כתבות PR שהופצו זה מכבר, וחלקם אפילו עדיין לא היו באויר, אבל להערכתנו היה להם פוטנציאל להתמקד גבוה בתוצאות החיפוש.
התחלנו בביצוע שלל פעילויות קידום לדפים הנבחרים שתכליתן קידום הדפים בתוצאות החיפוש תוך דחיקת האזכורים השליליים מגוגל. השקענו המון זמן, אנרגיה ומשאבים כלכליים בקידום התוצאות הנבחרות ובבניית תשתית ארוכת טווח שתבטיח תוצאות לאורך זמן.
בחודש הראשון לפעילותינו – על פני השטח לא נראו התוצאות. "דן" הפגין אי נוחות מסויימת אך הקפיד לומר שהוא סומך עלינו במאה אחוז, ומבין שזה עשוי לקחת זמן.
בחודש השני – התחלנו לראות המון שינויים. אלו היו בעיקר בדפי התוצאות העמוקים בגוגל (מקומות 31-100) אך אלה גם צפו ועלו אף בדף התוצאות השני (מקומות 11-20), מה שנסך המון אופטימיות גם אצלינו וגם אצל דן, הלקוח.
בחודש השלישי הקסם התחיל לקרות- דף התוצאות הראשון התחיל להתנקות מאזכורים שליליים גם כאשר חיפשנו את שם המנכ"ל וגם כשחיפשנו את שם החברה. למעשה בסוף החודש השלישי נותרה תוצאה טורדנית אחת במקום השמיני בחיפוש אחר שמו הפרטי של המנכ"ל, ובחיפוש אחר שם החברה נותרה תוצאה אחת במקום העשירי של הדף הראשון. עבור כל אחד מהחיפושים היו עדיין 3 תוצאות שליליות בדף השני, אבל המגמה הייתה ברורה- תוצאות החיפוש השליליות והלא רצויות נדחקות למטה.
עד סוף החודש הרביעי דף התוצאות הראשון בגוגל היה נקי לגמרי מאזכורים שליליים לפי שם החברה ולפי שם המנכ"ל. היו עדיין מספר תוצאות שליליות בדף התוצאות השני בגוגל, אבל היה ברור לכולם שהמטרה העיקרית כבר הושגה, אשאנו בדרך הנכונה להשלמת המשימה.
עד סוף התקופה הצלחנו לנקות לחלוטין את דפי התוצאות הראשונים מגוגל מכל אזכור שלילי ולמנוע פגיעה נוספת במותג החברה שהשתקם לחלוטין.
אינפורמטיקס מספקת שירות ניהול מוניטין ברשת לחברות, ארגונים ואנשים פרטיים. לחברה פיתוחים טכנולוגים יעודיים ויכולות ניהול מוניטין שאינן זמינות לרובהחברות בתחום. במידה וגם אתם זקוקים לסיוע בדחיקת אזכורים שליליים מגוגל – צרו עמנו קשר ונשמח לתאם פגישה על מנת לבחון היכן נוכל לסייע.
עד כה סייעה אינפורמטיקס בהעלמת אזכורים שליליים מדפי התוצאות המובילים בגוגל בתחומי הפורקס, פינטק, אדטק, קריפטו, ביטקוין, תעשיית המשחקים און-ליין (גיימינג), עורכי דין, אנשי עסקים ועוד..
לדחיקת תוצאות מגוגל או קבלת עזרה וטיפול בניהול מוניטין מלאו את הטופס ונשמח לסייע