חיפוש בגוגל אחר בית עסק מקומי מניב מגוון תוצאות הכוללות בין השאר את התוצאות הממומנות, התוצאות האורגניות
ואת תוצאות "גוגל לעסק שלי" שממוקמות לצד המפה בדף התוצאות. בדרך כלל
מופיעות 3 תוצאות באזור זה, ובסוג זה של חיפושים הוא נחשב לאיכותי ביותר משום
שלצידו יש דירוג כוכבים וחוות דעת גולשים.
כאשר גולש בוחר להתמקד באחת התוצאות הוא בדרך כלל יעשה זאת לאחר שהתרשם מדירוג הכוכבים ואז יתמקד בהמלצות לקוחות על בית העסק; להמלצות אלה יש משקל רב על קבלת ההחלטה של הלקוח הפוטנציאלי. בברירת המחדל ניתן לצפות בחוות הדעת ממוינות לפי רלונטיות (ניתן לשנות זאת ולצפות בחוות הדעת האחרונות שהועלו).
למה לחוות דעת מסוימות משקל גבוה יותר מלאחרות ?
כאמור במצב ברירת המחדל חוות הדעת ממוינות על פי רלבנטיות. מנוע החיפוש של גוגל ימקם חוות דעת מסויימות מעל לאחרות ויעניק לאלה חשיפה מרובה יותר. לאלו שממוקמות בראש התוצאות יש משקל מכריע בקבלת הכרעה של לקוח פוטנציאלי אם לפנות או לא לבית העסק הנסקר.
- דירוג הכוכבים– בגוגל ניתן לדרג בין כוכב אחד (הדירוג הגרוע ביותר) לחמישה כוכבים (הדירוג הטוב והמפרגן ביותר). לדירוג זה משקל קריטי בהחלטה אם בכלל להעמיק את הבדיקה על בית העסק או לפסול אותו על הסף.
- ציינו מה היה השרות שקיבלתם – גוגל ייחסו משנה חשיבות למספר מילים
מקצועיות אליהן התייחסתם בחוות הדעת שלכם. אם למשל קיבלתם שרות מאינסטלטור ציינו
בדיוק מה עשה, למשל: "אינסטלטור מוסמך פתח סתימה בביוב …"· - השתמשו בשם תואר – גוגל יודע לזהות שמות תואר. ביטויים כמו מעולה, מצויין, טוב, איכותי או להבדיל- גרוע רע וכיוצא באלה ולאנדקס ולקטלג אותם בהתאם. תגובה בסגנון " אתמול הזעקתי את חברת "אינסטלטור סופר דופר" והגיע שי גל- אינסטלטור מוסמך, ופתח את הסתימה. הוא היה נחמד, מקצועי ביותר ועשה עבודה מצוינת"
- היו תמציתיים- לאף אחד אין סבלנות לקרוא תגובות ארוכות מדי, וגוש טקסט ארוך מדי ירתיע גולשים מלקרוא את תגובתכם. המלצתנו היא לכתוב תגובה שמחד תהיה מפורטת ומאידך תהיה עניינית ולא מלאה.
- השתמשו בעזרים חזותיים כמו תמונות וסרטונים- גוגל מיחס לתמונות וסרטונים המצורפים לתגובות כרכיב המוסיף מימד נוסף לתגובתכם ואיתו מהימנות ועומק.