טלפון: 054-6223310, דוא"ל: elad@informatix.co.il
כשאתם מבצעים חיפוש בגוגל, תוצאות החיפוש מתחלקות לשלושה אזורים עיקריים:
בראש הדף נמצאות התוצאות הממומנות – אלו הן מודעות שעסקים משלמים כדי להופיע ראשונות, והן מסומנות כ"ממומנות".
תוצאות הפרופיל העסקי – נמצאות ממש מתחת לממומנות ומוצגות לצידה של מפת גוגל. תוצאות אלה מכילות פרטים על העסק כמו כתובת, שעות פתיחה, דירוגים, וביקורות.
תוצאות החיפוש האורגני נמצאות מתחת למפת גוגל
ייתכן שבין הבלוקים השונים של התוצאות אף תראו בלוק "המלצות חיפוש" או "לרוב אנשים מחפשים גם" שמפנה למילות חיפוש דומות לאלה שחיפשתם.
המיקום בתוצאות החיפוש הוא קריטי לעסק שלכם. מחקרים מראים כי ככל שהתוצאה גבוהה יותר בעמוד הראשון, כך יש לה סיכוי גבוה יותר לקבל קליקים. למעשה, התוצאה הראשונה מקבלת כ-28% מהקליקים, והתוצאה העשירית כ-2.5% בלבד. ככל שהמשתמש גולל מטה בעמוד או עובר לעמודים נוספים, הסיכוי שיקליק על האתר שלכם יורד משמעותית. לכן, מיקום גבוה בעמוד הראשון הוא מפתח להצלחה – אך לא תמיד קל להשגה, במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים.
כמובן שלחלק היוקרתי ביותר בתוצאות החיפוש שיבצו בגוגל את המתחם שמוקדש לתוצאות החיפוש. למה? כי זה מה שמייצר לגוגל את עיקר ההכנסות שלה.
פרסום ממומן יכול להיראות כמו פתרון מהיר להופעה בראש התוצאות, אך הוא טומן בחובו כמה חסרונות:
ראשית, הוא יקר מאוד ודורש תקציב קבוע, שבמקרים מסוימים עשוי להכביד על עסקים קטנים.
שנית, פרסום ממומן מחייב תחזוקה שוטפת על ידי מקצוענים בתחום – מישהו שיידע לנהל את הקמפיין באופן יעיל, לעדכן מילות מפתח, להתאים הצעות מחיר ולעקוב אחר תוצאות. ניהול קמפיין שכזה כרוך בתשלום משמעותי לחברת פרסום ולרבים מבעלי המקצוע הקטנים והבינוניים תשלום זה פוגע בכדאיות הקמפיין כולו.
ולבסוף, כאשר תעצרו את הקמפיין, התוצאות נעלמות באופן מיידי – אתם לא מקבלים ערך ארוך טווח.
בצד החיובי, ניהול הפרופיל העסקי של גוגל הוא פתרון פשוט וזול שיכול להתאים להרבה עסקים, במיוחד לעסקים מקומיים. העלות לניהול הפרופיל היא נמוכה מאוד, וכמעט שאינה מצריכה השקעה בגורם חיצוני לאורך זמן.
תחזוקה קלה – עדכונים כמו הוספת תמונות, עדכון שעות פתיחה או פרסום ביקורות חדשות יכולים להתבצע גם על ידי בעל העסק עצמו, בליווי מינימלי של מומחה לקידום אתרים מקומי/ פרופיל העסק בגוגל. יתרה מכך, הפרופיל העסקי נותן לעסקים קטנים הזדמנות להופיע במפות גוגל ובחיפושים מקומיים, מה שיכול להביא לחשיפה גבוהה לקהל היעד המתאים.
אי שם בתחתית הדף, מתחת למפת גוגל בה נראות התוצאות המקומיות (שאליהן מגיעים דרך ניהול אפקטיבי של פרופיל העסק) תפגשו את את התוצאות האורגניות, אבל גם כאן ניצב בפני כל חברת קידום אתרים אתגר לא קטן, שכן בראש התוצאות תיתקלו באינדקסים של חברות שהשקיעו זה מכבר מאות אלפי שקלים ויותר בקידום, ושאותן יהיה לכם מאוד קשה לעקוף בתוצאות החיפוש.
כלומר- גם אם חברת קידום האתרים שלכם תוביל את האתר שלכם למקום גבוה מבין המקומות הריאליים- הרי שמרבית האנשים לא יגללו כל כך עמוק לתחתית הדף ואתם לא תזכו ליהנות מתנועת הגולשים הזו
זה מאוד פשוט:
לבעלי מקצוע קטנים הדרך האפקטיבית ביותר כיום להתבלט בתוצאות החיפוש היא באמצעות ניהול אפקטיבי של פרופיל העסק בגוגל.
אנו באינפורמטיקס נלווה אתכם תקופה קצרה בה נסייע לכם בהקמת פרופיל עסקי ונלמד אתכם כיצד לתחזק אותו בעצמכם. זה לא קשה, אבל חשוב לדעת לעשות את הדברים כמו שצריך.
אם אתם רוצים לדעת איך להפיק את המירב מהפרופיל העסקי שלכם, או מתלבטים בין קידום אורגני לפרסום ממומן, צרו איתנו קשר.
אנחנו באינפורמטיקס נשמח לעזור לכם לבחור את האסטרטגיה הנכונה לעסק שלכם ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר!
לקבלת הצעת מחיר עבור פרסום בקבוצות טלגרם מלאו את הטופס עם פרטי העסק ונחזור אליכם בהקדם
להתקשרות בווטסאפ: 054-6223310