אספנו עבורכם רשימה מקיפה של מילים, ביטויים ומונחים המרכיבים את עולם קידום האתרים. מילון המונחים מחולק ל- 4 חלקים:
- קידום אתרים אורגני
- קידום פרופיל העסק בגוגל / גוגל מפות
- גוגל אנליטיקס
- נושאים כלליים
אנו מזמינים אתכם להעיף מבט במילון המונחים השלם בתחום שיצרנו, וליצור עימנו קשר אם יש לכם הערות, הארות או תובנות
קידום אתרים אורגני
אופטימיזציה למנועי חיפוש – מגוון פעולות שמבצעים על האתר כדי להתאים את האתר לקריטריונים שהוגדרו על ידי מנועי החיפוש.
ארגז החול של גוגל (Google Sandbox) – ארגז החול של גוגל (Google Sandbox) הוא מושג שמתאר את התופעה שבה אתרים חדשים אינם זוכים לדרוגים גבוהים במנוע החיפוש של גוגל למשך תקופה מסוימת, גם אם הם נוקטים בשיטות SEO טובות ומבוססות.
בפועל, ארגז החול משמש כמעין תקופת ניסיון בה גוגל בוחנת את האתר החדש, במטרה לוודא שהוא אמין ואיכותי ולא נבנה רק כדי לנסות לתפוס דרוגים מהירים באמצעות שיטות קידום מהירות או לא אורגניות. במהלך תקופה זו, האתר עשוי לא להיות מוצג בתוצאות חיפוש גבוהות, ולרוב יקבל חשיפה מצומצמת יחסית עד שגוגל תזהה אותו כאתר איכותי וראוי להופיע במיקומים גבוהים יותר.
ארכיטקטורה של אתר – ארכיטקטורת אתר מתייחסת לאופן שבו המידע מאורגן ומתעדף באתר שלך. ניווט, פירורי לחם, כתובות אתרים ומפות אתר עוזרים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלך. תכונות ניווט אינטואיטיביות כמו תפריט מגה, פילטרים וחיפוש פנים מאפשרים ללקוחות למצוא במהירות את מה שהם רוצים.
בלאק האט/ כובע שחור (Black Hat) – קידום אתרים בכובע שחור הוא שם גנרי לכל השיטות והטכניקות לקידום אתרים הפועלות בניגוד להנחיות מנועי חיפוש במטרה להשיג דירוג גבוה יותר של אתר בתוצאות החיפוש. טקטיקות אלה נחשבות כלא אתיות ופעמים רבות עשויות להוביל לענישה של מנועי החיפוש.
בניית קישורים (Link Building) – בניית קישורים היא אסטרטגיה שתכליתה חיזוק דפי אתר המטרה המבוצעת על ידי רכישת קישורים מאתרים אחרים המפנים לאתר או לדף המטרה המיועד לקידום
גוגל דאנס, הריקוד של גוגל (Google Dance) – מתייחס לשינוי בתוצאות שמתרחש במהלך ומייד לאחר עדכון גוגל ונמשך עד להתייצבות התוצאות. "ריקוד" זה יכול להימשך גם מס' ימים לאחר עדכון האלגוריתם של גוגל
גוגלבוט (Googlebot) – גוגלבוט, העכביש, סורק האינטרנט- כולם שמות של האלגוריתם סורק האינטרנט של גוגל. הגוגלבוט הוא למעשה השם הכללי שניתן לשני סוגים שונים של סורקים: סורק שולחני המדמה משתמש במחשב שולחני, וסורק נייד המדמה משתמש במכשיר נייד
גיל הדומיין/ ותק דומיין – גיל הדומיין הוא מדד שעשוי להשפיע על מידת המהימנות לה זוכה אתר אינטרנט. בעבר נחשב גיל הדומיין כבעל משקל רב, אולם בשנים האחרונות המשקל המחיוס לגורם זה פחת (אם כי הוא עדיין קיים).
דירוג/ מיקום בתוצאות החיפוש – הדירוג בתוצאות החיפוש מתייחס למיקום התוצאה ביחס לכלל תוצאות החיפוש. הסטטיסטיקה מעידה על כך שהתוצאה שמופיעה במקום הראשון תזכה במרבית הכניסות.
דף תוצאות החיפוש (SERP) – זהו הדף שמתקבל במנוע החיפוש לאחר ביצוע שאילתת חיפוש
הסרה מהאינדקס (De-Index) – הסרה מאינדקס התוצאות של גוגל. זה לא אומר שאי אפשר לגשת לדף תוכן שהוסר מהאינדקס, אבל זה כן אומר שלא ניתן יהיה לעשות זאת דרך מנוע החיפוש שכן הדף לא יופיע בתוצאות החיפוש.
הסרת קישורים (Disavow) – הסרת קישורים היא התהליך של הנחייה לגוגל להתעלם מקישורים נכנסים לא רצויים כדי להשפיע לטובה על הדירוג האתר. ניתן לעשות זאת באמצעות כלי ייעודי להסרת קישורים של גוגל.
הפנייה (Redirect) – הפניה גורמת לדפדפן לעבור מכתובת URL אחת לכתובת URL אחרת. מקובל להתייחס לשני סוגי הפניות: הפניית 301 שהיא קבועה והפניית 302 שהיא זמנית
זנב ארוך (Long Tail Keywords) – מילת מפתח עם זנב ארוך היא ביטוי שעשוי בדרך כלל משלוש מילים ומעלה. מכיוון שמילות מפתח אלו ספציפיות יותר ממונחים כלליים, הן מאפשרות לך למקד לנתונים דמוגרפיים נישה. מילות מפתח אלו גם פחות תחרותיות ממילות מפתח גנריות מכיוון שהן נועדו לשקף טוב יותר את האופן שבו אנשים מבצעים שאילתות. מילים הנמנות על משפחת ה"זנב ארוך" מאופיינות, על פי רוב, ביחס המרה גבוה.
חוות קישורים – חוות קישורים היא אתר אינטרנט או קבוצת אתרים שנוצרו רק במטרה להגדיל את הפופולריות של קישורים של אתר אחר על ידי הגדלת מספר הקישורים הנכנסים.
חיפוש קולי – חיפוש קולי הוא טכנולוגיה המאפשרת למשתמש להשתמש בפקודה קולית לביצוע חיפוש באינטרנט, באתר או באפליקציה. התוצאה של ההתקדמות בזיהוי דיבור, תכונה זו הופיעה לראשונה בסמארטפונים, ואיפשרה להחליף את שורת החיפוש. מקדמי אתרים כיום חייבים לקחת בחשבון גם ביצוע אופטימיזציה לחיפוש קולי, שהולך ותופס נפח גדול יותר ויותר מתוך כלל החיפושים
טקסט עוגן (Anchor Text) – טקסט עוגן הוא החלק הניתן ללחוץ של קישור שמשתמשים רואים. זה חשוב לקידום אתרים מכיוון שהוא נותן למנועי החיפוש רמז גדול לגבי התוכן של הדף המקושר. מקדמי אתרים רבים בוחרים להגדיר את טקסט העוגן כמילת היעד לקישור בדף המחובר.
מדד מהימנות (Authority Rank) – ישנם מספר מדדים הבוחנים את מהימנות האתר על בסיס פרמטרים שונים. רבים בקהיליית מקדמי האתרים משתמשים במדד זה כפרדיקטור המשקף את הסבירות של אתר אינטרנט לדירוג בדפי תוצאות של מנועי חיפוש.
מהירות טעינה של דף (Page Speed) – מהירות הדף היא גורם משמעותי להצלחת האתר שלך, מכיוון שהיא יכולה להשפיע על הדירוג שלך במנועי החיפוש, על שביעות הרצון של הלקוח ועל שיעור ההמרה שלך. אם הדף שלך נטען באיטיות יכול להיות ששווה לך לשקול לבצע מכלול של פעולות לשיפור קצב טעינת הדף וביצועי האתר
מחקר מילות מפתח – מחקר מילות מפתח הוא שלב קריטי במחקר המקדים לקידום אתר שבמהלכו חוקרים, בוחנים ומנתחים מונחי חיפוש פופולריים שאנשים מקלידים במנועי חיפוש כמו גוגל, כדי שבהמשך ניתן יהיה לשלב אותם בגוף התוכן שבאתר המיועד לקידום כך שהתוכן המבוסס על המחקר יופיע גבוה יותר בדף התוצאות של מנוע חיפוש.
מילת מטרה – מילת המטרה היא מילת מפתח שמנהל האתר או מקדם האתר בחר בה כיעד מרכזי לקידום לדף מסויים. שימו לב שלכל דף באתר יכולה להיות מילת מפתח אחת או יותר.
מילת מפתח – מילות מפתח ראשיות הן מילות המפתח העיקריות שבהן אתה רוצה להתמקד כאשר אתה כותב עותק של אתר או תוכן עבור פוסט או מאמר בבלוג
מפת אתר – מפת אתר היא קובץ שבו מנהל האתר מספק מידע על הדפים, הסרטונים וקבצים אחרים באתר, והקשרים ביניהם. מנועי חיפוש כמו גוגל קוראים את הקובץ הזה כדי לסרוק את האתר בצורה יעילה יותר
מרכיב דירוג (Ranking Factor) – מרכיבי הדירוג/ גורמי הדירוג יכולים להתייחס לתוכן של אתר אינטרנט, ליישום הטכני, לאותות המשתמשים, לפרופיל קישורים נכנסים או לתכונות אחרות נוספות שמנוע החיפוש רואה כרלוונטיות. ישנם מאות מרכיבי דירוג- חלקם מהותיים יותר וחלקם בעלי חשיבות פחותה. הבנת גורמי הדירוג העיקריים היא תנאי הכרחי לביצוע אופטימיזציה יעילה למנועי החיפוש.
סכימה (Schema) – סימון סכימה הוא קידוד המאפשר לך ליצור תיאורים משופרים המופיעים בתוצאות החיפוש. שימוש ב-schema.org כדי לסמן את האתר שלך מאפשר לך לבצע אופטימיזציה של האתר שלך כך שמנועי החיפוש יוכלו לקרוא את האתר שלך ולספק תוצאות אינפורמטיביות יותר למחפשים.
סרץ' קונסול (Google Search Console) – קונסולת החיפוש של גוגל הוא שירות חינמי המוצע על ידי גוגל המסייע בניטור, תחזוקה ופתרון בעיות באתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל. אינך צריך להירשם לקונסולת החיפוש כדי להיכלל בתוצאות החיפוש של גוגל, אך הסרץ' קונסול יעזור לך להבין כיצד גוגל רואה את האתר שלך.
עדכון אלגוריתם – עדכוני אלגוריתמים במנועי חיפוש הם שיפורים תקופתיים שנעשים בקוד מנועי החיפוש לצורך שיפור ביצועיו, שדרוג איכות התוצאות המתקבלות משאילתו החיפוש. הכוונה היא בדרך כלל לעדכון המתייחס לתוצאות החיפוש האורגניות
עדכון ליבה (Core Update) – עדכון ליבה של גוגל מתרחש כאשר גוגל מבצעת שינויים משמעותיים ורחבים באלגוריתם ובמערכות של מנוע החיפוש שלה. מטרתם של עדכונים אלו הנה שיפור חוויית החיפוש עבור משתמשים, לספק תוכן רלוונטי, שימושי ואמין יותר
עומק קליק – עומק הקליקים מתאר את כמות הקליקים, מרחק הקליקים הקצר ביותר מדף הבית הנדרש בכדי להגיע לדף אחר – בין אם למשתמשים או לסורקים הרובוטים שנפרסו על ידי מנועי החיפוש. לדף המקושר מדף הבית שלך, למשל, יש עומק קליק אחד.
פרמטרים של URL – פרמטרים של URL הם רכיבים המוכנסים לכתובות האתרים כדי לעזור לסנן ולארגן תוכן או לעקוב אחר מידע באתר שלך. כדי לזהות פרמטר של כתובת אתר, יש לחפש את מה שמופיע בשורת הכתובת של האתר שמגיע אחרי סימן שאלה (לא הכרחי שיהיו פרמטרים בכתובת האתר)
קאנוניקל (Canonical URL) – כאשר באתר מסוים יש קבוצה של דפים שבהם התוכן הוא דומה מאוד או זהה, מומלץ להצביע באמצעות תג קנוניקל על הדף המועדף. השימוש בתגית קנוניקל יכול להתבצע, למשל, בדפים בהם יש את אותו המוצר המגיע בצבעים שונים (אך כל יתר המאפיינים של המוצר זהים). מקדמי אתרים יעדיפו להימנע ממצג בו יש הרבה דפים בעלי תוכן דומה מדי, ולכן יבחרו להשתמש בתגית קנוניקל כדי לבחור בדף התוצאות המועדף.
קידום אתרים אורגני – קידום אתרים אורגני מתייחס לשלל פעולות שתכליתן הגדלת תנועת המבקרים לאתר ושיפור נוכחות האתר שלך בתוצאות של מנועי החיפוש (בארץ ההתייחסות היא בעיקר לגוגל) כשהפעילות מוכוונת לתוצאות החיפוש שאינן בתשלום. קידום אתרים אורגני יכלול, על פי רוב פעילויות אופטימיזציה של האתר והתאמתו לקריטריונים שנקבעו על ידי מנועי החיפוש בצד פעילויות נוספות מחוץ לאתר שתכליתן חיזוקו וקידומו.
קידום אתרים שלילי (Negative SEO/ Reverse SEO) – מטרתו נעיקרית של קידום האתרים השלילי הנה הורדה בדירוג של תוצאה לא רצויה. יעד זה יכול להיות מושג בדרכים לגיטימיות כצו קידום אתרים באופן כזה שיעקפו את התוצאה שאותה תוחקים אחורה, או בדרכים לא לגיטימיות התוקפות את התוצאה הלא רצויה כדי לפגוע במוניטין הגוגלי שלה.
קידום בתוך הדף/ בגוף האתר – קידום אתרים בדף מתייחס לגורמי קידום אתרים וטכניקות המתמקדות באופטימיזציה של היבטים באתר שלך שנמצאים בשליטתך.
קידום מחוץ לדף (Off Page Optimization) – קידום מחוץ לדף מתייחס לגורמי SEO ואסטרטגיות המתמקדות בקידום האתר או המותג שלך ברחבי האינטרנט שמוקד הפעילות שלהן מתרחש בכלל מחוץ לאתר. פעילויות רבות שתכליתן הפצת כתבות ומאמרים, הפניית תנועה מרשתות חברתיות, רישום לאינדקסים (טוב, כיום זו כבר פרקטיקה בעלת משקל נמוך מבעבר) ועוד.
קישור איכותי – קישור איכותי יגיע מאתר בעל סמכות גבוהה (ניתן למדוד את הסמכות באמצעות כלים ייעודיים), מדף שלא יוצאים ממנו הרבה קישורים נוספים. הקישור האיכותי יעביר איתו על פי רוב גם תנועת גולשים "טבעית" והוא יגיע מדף שיש בו תוכן איכותי.
קישור טבעי – כשמישהו מזכיר קישורים טבעיים, הכוונה היא לקישור שנוצר בזכות התוכן האיכותי של האתר ושגורר ציטוטים או הפניית קישורים המפנים לדף תוכן זה. "קישור טבעי" הוא הרבה פעמים "תו איכות" לתוכן שבדף המקושר. קישורים טבעיים (בניגוד לאחרים) הם קישורים שלא נרכשו בכסף, הם נמצאים פעמים רבות באתרים מפנים איכותיים וב"שכונת טובה " ושקיים קשר קונטקסטואלי הדוק בין הדף המקשר לדף המקושר.
קישור נכנס (Back link / Inbound Link) – קישורים נכנסים הם קישורים המגיעים מאתרים אחרים או שם דומיין אחר
קישור שבור (Broken Link) – קישור שבור הוא קישור לדף אינטרנט שאינו עובד. אם משתמש מקליד או ילחץ על הקישור, הוא יופנה לדף 404 (למידע נוסף בהמשך) או להודעת שגיאה.
קישור תפריט תחתון (Footer Link) – קישורי תפריט תחתון מופיעים תדירות על פני כל דפי האתר ומופיעים כמעט בכל עמוד של האתר המקשר. סוגים אלו של קישורים הם בדרך כלל קישורי כותרות, קישורים בחתימת האתר או קישורים המופיעים בצידי אתר אינטרנט (ווידג'טים צפים וכדומה)
קישורי "עקוב" / "אל תעקוב" (Do Follow/ No Follow) – תגית NO FOLLOW יכולה להיות מוצמדת לקישור יוצא מארת והיא כמו אומרת שמנהל האתר אינו ערב לאיכות האתר המקושר. קישורים מסוג NOFOLLOW מעבירים פחות כח ומוניטין לאתר המקושר
קישורים פנימיים – קישור פנימי הוא כל קישור מדף אחד באתר שלך לדף אחר באתר שלך. גם המשתמשים וגם מנועי החיפוש משתמשים בקישורים כדי למצוא תוכן באתר האינטרנט שלך. המשתמשים שלך משתמשים בקישורים כדי לנווט באתר שלך ולמצוא את התוכן שהם רוצים למצוא. מנועי חיפוש משתמשים גם בקישורים כדי לנווט באתר שלך
קניבליזציה של מילות מפתח – קניבליזציה של מילות מפתח מתרחשת כאשר יש לך יותר מדי מילות מפתח זהות או דומות המפוזרות בכל התוכן באתר שלך. כתוצאה מכך, מנוע חיפוש כמו גוגל לא יכול להבחין באיזה תוכן לדרג גבוה יותר. זה אומר שלפעמים זה ייתן דירוג גבוה יותר לדף האינטרנט שאתה לא מתכוון לתעדף
רספונסיביות – אתר רספונסיבי הוא אתר בו נוצרים שינויים דינמיים במראה האתר, בהתאם לגודל המסך והכיוון של המכשיר בו משתמשים לצפייה בו. כיום הרספונסיביות נחשבת כגורם משמעותי והכרחי באופטימיזציית האתר
רשת בלוגים פרטית (PBN) – רשת של אתרים שנוצרה אך ורק כדי לקשר לאתר אחר ולשפר את נראות החיפוש האורגני שלו. הרעיון הוא שאתרי "המזינים" יעבירו את הון הקישור בחזרה לאתר הראשי, מה שיחזק את הסמכות שלו ובכך את כוח הדירוג שלו
תגיות כותרות – תגי כותרת, הידועים גם בתור תגיות כותרת, משמשים להפרדת כותרות וכותרות משנה בדף אינטרנט. הם מדורגים לפי סדר חשיבות, מ-H1 עד H6, כאשר H1 הוא בדרך כלל הכותרת הראשית. תגיות כותרות משפרות את היכולת להבין ולקרוא הן מבחינת מבקרי האתר והן מבחינת הבוט של גוגל.
תגיות מטא (Meta Tags- Description, Title, keywords) – תגי מטא הם מקטעי קוד html המסייעים למנועי החיפוש להבין מהו תוכן הדף הנסרק. המטא תגיות יכולות להתייחס לכותרת הדף, מילות המפת שבו, תיאור הדף, תגיות המנחות את מנועי החיפוש אם וכיצד לשמור עותק של הדף, מידע על הכותב (במקרים של מאמר או פוסט) ועוד.
תגית ALT – קטע קוד ב-html המוחל על תגי תמונה כדי לספק חלופה טקסט עבור מנועי החיפוש. החלת תמונות על תגיות חלופיות כגון תמונות מוצר יכולה להשפיע לטובה על הדירוג של חנות מסחר אלקטרוני במנועי החיפוש או על דירוג המוצרים שעבורם מוטבע קטע קוד זה.
תוכן – תוכן באתר הוא רכיב מרכזי שבלעדיו כל פעילויות הקידום לא יניבו פרי. התוכן יכול להיות טקסטואלי או ויזואלי (תמונות וסרטונים). היה זה ביל גייטס שהגדיר את התוכן כמלך האינטרנט (Content is the King)
תוכן איכותי – תוכן איכותי נחשב למפתח מרכזי לקידום האתר, אולי החשוב ביותר. כשהתוכן איכותי הוא ימשוך ציטוטים וקישורים חיצוניים שיחזקו את המוניטין הגוגלי של האתר, הוא יועבר מאחד לשני בתצורת קישור, ציטוט או הפנייה דרך רשתות חברתיות וייצר בולטות איכותית לאתר שתבוא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש.
תוכן מועתק/ תוכן משוכפל (Duplicate Content) – תוכן מועתק או הוא תוכן זמין במספר כתובות אתרים באינטרנט. מכיוון שיותר מכתובת אתר אחת מציגה את אותו תוכן, מנועי החיפוש אינם יודעים איזו כתובת אתר להציג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. לכן הם עשויים לדרג את שתי כתובות האתרים נמוך יותר ולתת עדיפות לדפי אינטרנט אחרים. ההמלצה של מקדמי אתרים היא להימנע משימוש בתוכן מועתק ולהקפיד שהתוכן בו נעשה שימוש באתר יהיה מקורי, ייחודי ואיכותי
תוכן עדכני (Freshness) – "תוכן טרי" הוא תוכן שעודכן לאחרונה, מתעדכן לעתים קרובות או פורסם לאחרונה.
תוצאה אפס (Featured Snippet/ Position Zero) – בקידום אתרים, המונח "תוצאה אפס" או "מיקום אפס" מתייחס לאלמנט התשובה של גוגל, המדורג אפילו לפני התוצאה האורגנית הראשונה. הרעיון של מנוע החיפוש הוא להגיש מידע שעונה באופן ישיר וברור לשאלת המשתמש באינטרנט ללא צורך ללחוץ על קישור בתוצאות החיפוש.
פרופיל העסק בגוגל
ביקורות גולשים – זהו המקום בו לקוחות החברה יכולים לוודא ולשתף דעתם בנוגע לאיכות השירות שקיבלו ולאופי השירות. לביקורות הגולשים יכולה להיות השפעה מכרעת על נראות החברה, המוניטין שלה ועל החלטת לקוחות פוטנציאלים אם לבחור בה או לא. אנו ממליצים מאוד למנהלי החברות להשקיע בכתיבת תגובות לביקורות הגולשים בין אם אלה חיוביות או שליליות.
גוגל לעסק שלי – שמו הקודם של מתחם פרופיל העסק בגוגל
גוגל מפות (Google Maps) הוא שירות אינטרנט המספק מידע מפורט על אזורים ואתרים גיאוגרפיים ברחבי העולם. בנוסף למפות דרכים קונבנציונליות, גוגל מפות מציעה תצוגות אוויריות ולווין של מיקומים רבים. בערים מסוימות, מפות Google מציעה תצוגות רחוב הכוללות תמונות שצולמו מכלי רכב. ייצוג של גוגל מפות גם "קופץ" בתוצאות חיפוש רגילות בגוגל עם תצוגת בתי עסק הקשורים לנושא החיפוש
הוספת עדכון / הודעות – מתחם ייעודי בפרופיל העסקי המוקצה להוספת עדכונים או הודעות המיועדות ללקוחות קיימים או ללקוחות פוטנציאלים.
הוספת מבצע – אחת האפשרויות המופיעה בתוך מתחם הוספת העדכונים. לאזור זה יש להזין את כל המבצעים, ההנחות או קידומי המכירות האחרים המוצעים על ידי בית העסק
כיסוי אזורי שירות – הכוונה היא לטווח שממנו מוכל בעל העסק הרשום נכון להגיע. כך, למשל, יש להניח ששרברב לא יסע מקרית שמונה לאילת כדי לתקן סתימה… כיסוי אזור השירות מאפשר למנהל להגדיר בדיוק היכן הוא רוצה שתוצג הרשומה שלו ולהבהיר מראש מהו טווח הכיסוי האזורי לו הוא מוכן לתת שירות
ציטוט (Citation) – בקידום פרופיל העסק בגוגל מפות ציטוטים הם אזכור של שם העסק שלך, כתובת ומספר טלפון (המכונה בדרך כלל NAP) באתר אינטרנט שאינו שלך.
קטגוריה של העסק – המתחם אותו יש למלא בפרופיל העסק בגוגל. יש לבחור קטגוריה מתוך מבחר מוגבל של נושאים ולדאוג שההתאמה לפרופיל הפעילות של בית העסק תהיה מושלמת. ישנם מקרים שבהם ההתאמה אינה של 100% שבהם יש לבחור את התחום או הקטגוריה הקרובים ביותר
שאלות ותשובות – מתחם השאלות ותשובות בפרופיל העסקי בגוגל מאפשר אינראקציה ישירה של בעלי העסקים השונים עם לקוחות פוטנציאלים המעוניינים להפנות שאלות מקצועיות בתחום העיסוק
שעות פעילות – מתייחס לשעות הפעילות השוטפות של בית העסק. מומלץ וחשוב לעדכן את שעות הפעילות בחגים וימי חופש כשאלה שונות מהשיגרה
תיאור חברה- המקום במתחם ניהול פרופיל העסק בו יש לפרט על החברה, אופי פעילותה והשירות הניתן על ידה. מומלץ מאוד לפרט ככל הניתן במתחם זה כדי להשיג כיסוי מלא גם בתוצאות החיפוש בגוגל
NAP – לא מצאנו גרסה עברית לקיצור זה, אבל הכוונה היא לראשי תיבות של שם העסק, כתובת העסק ומספר הטלפון שלו. אלו שלושה מאפיינים של בית העסק שגוגל יחפש אסמכתאות עבורם, ויצליב נתונים עם מקורות נוספים בכדי לוודא את אמיתות פרטי בית העסק הרשום
גוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס – היא פלטפורמה שאוספת נתונים מהאתרים והאפליקציות שלך כדי ליצור דוחות המספקים תובנות לגבי העסק שלך. בין הנתונים המוצגים באנליטיקס ניתן למצוא דרכי הגעה לאתר (שאילתות במנועי חיפוש, רשתות חברתיות, הגעה ישירה, דרך הפניות ברשת ועוד), התנהגות גולשים באתר, המרות, נתוני גלישה בזמן אמת, נתונים דמוגרפיים וגיאוגרפיים של המבקרים ועוד.
המרה ויחס המרה – המרה היא פעולה שהוגדרה ע"י מנהלי האתר. הפעולה יכולה להיות, למשל, לחיצה על קליק, מילוי טופס, לחיצה על כפתור התקשרות, הורדה של תוכנה. שיעור ההמרה הוא מספר ההמרות חלקי מספר המבקרים הכולל.
זמן שהייה (Dwell time) – זמן שהייה הוא משך הזמן שגולש משקיע בדף אינטרנט לאחר שלחצו על קישור מדף תוצאות החיפוש, אך לפני לחיצה חזרה לתוצאות הדף החיפוש. במילים אחרות זהו אותו הרגע שבו אתה מעריך את דף האינטרנט שהרגע לחצת כדי לבקר בו ועד שחזרת למנוע החיפוש.
מדד מעורבות בדף (Engagement Metrics) – מעורבות משתמשים מתייחסת לכל אותן הדרכים שבהן אנו יכולים למדוד כיצד מבקר מקיים אינטראקציה עם תוכן האתר. מדדים אלה כוללים את משך הזמן הכולל שהם מבלים באתר, כמה תגובות הם משאירים והאם הם בוחרים לשתף אותו במדיה החברתית
תוצאות אורגניות – תוצאות חיפוש אורגניות הן הרישומים ללא תשלום המופיעים בדף תוצאות של מנוע חיפוש. תוצאות אלו מבוססות על גורמים כגון רלוונטיות לשאילתת החיפוש של המשתמש, קישורים נכנסים, מאמצי אופטימיזציה חוקיים למנועי חיפוש (SEO) וסמכות בתחום.
תנועה ישירה (Direct Traffic) – תנועה ישירה לאתר היא לרוב תוצאה של משתמש שמזין כתובת URL בדפדפן שלו או משתמש בקיצור דרך מהדפדפן כדי לגשת ישירות לאתר. בעיקרו של דבר, הפעלות ישירות מתרחשות בכל פעם שגוגל אנליטיקס אינו יכול לקבוע מקור או ערוץ מפנה אחר.
Bounce Rate – אחוז המבקרים באתר מסוים העוזבים אותו/ נוטשים אותו לאחר צפייה בעמוד אחד בלבד.
נושאים כלליים הקשורים לשיווק
בוט – בוטים משמשים בדרך כלל לאוטומציה של משימות מסוימות, כלומר הם יכולים לפעול ללא הוראות ספציפיות מבני אדם. ארגון או אדם יכולים להשתמש בבוט כדי להחליף משימה חוזרת שאדם אחר היה צריך לבצע. בוטים גם הרבה יותר מהירים ומדוייקים במשימות שכאלה מאשר בני אדם. ישנן חברות קידום אתרים המשתמשות בבוטים לביצוע חלק מהמשימות השוטפות.
בלוג – בלוג הוא יומן מקוון או אתר מידע המנוהל על ידי אדם, קבוצה או תאגיד המציע תוכן מתעדכן באופן קבוע (פוסט בלוג) על נושא מסוים. הוא מציג מידע בסדר כרונולוגי הפוך (כלומר הפוסט האחרון יהיה זה שיופיע כראשון, בראש הרשימה).
וורדפרס – וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן (CMS) המאפשרת לארח ולבנות אתרים. וורדפרס מכילה ארכיטקטורת תוספים ומערכת תבניות, כך שתוכל להתאים אישית כל אתר כך שיתאים לעסק, לבלוג, לתיק העבודות או לחנות המקוונת שלך
חווית משתמש (UX) – בהגדרה פשוטה, חווית משתמש היא גישה המאפשרת למשתמשים שלך לנווט באתר או באפליקציה שלך ללא בלבול ובקלות, ומספקת חוויה חלקה של המותג שלך. חווית המשתמש משלבת אלמנטים של עיצוב, פסיכולוגיה, מחקר, טכנולוגיה ועסקים כדי לספק את החוויה הטובה ביותר למשתמש
ניהול מוניטין – ניהול מוניטין ברשת הוא תהליך השליטה בנרטיב המקוון של אדם, חברה או מותג. זה מורכב מהגנה על מוניטין, ניטור, ניהול משברים ותיקון מוניטין.
פירורי לחם – Breadcrumb – "פירורי לחם" הם קישורים לאתרי אינטרנט המאפשרים למשתמשים לעקוב אחר היכן הם נמצאים באתר וכמה הם נמצאים מדף הבית. בדרך כלל תמצאו אותם בחלק העליון של אתר אינטרנט או ממש מתחת לסרגל הניווט
פרסונה (Persona) – פרסונות הן דוגמאות ללקוחות טיפוסיים של העסק שלך. הם יכולים לעזור לך להבין לקוחות ולקוחות פוטנציאליים כדי שתוכל ליצור תוכן ממוקד לקידום האתר כדי להתאים לצרכים שלהם ולפתור את הבעיות שלהם.
עותק שמור/ דף מטמון (Cached Page) – עותק שמור הוא דף אינטרנט שנשמר על ידי מנוע חיפוש בשרתיו או על ידי דפדפן של משתמש במחשב או בסמארטפון. מנועי החיפוש מאחסנים דפי מטמון כדי לאפשר גישה אליהם גם כאשר שרת האתר אינו נגיש. ייתכן מצב בו מאז שגוגל סרק את הדף ושמר עותק ממנו, הדף עודכן במידע נוסף או אחר, ובכך העותק השמור אינו כולל את המידע העדכני ביותר.
קלואקינג (Cloacking) – קלואקינג (הסוואה) היא שיטה שנותנת למנועי חיפוש את הרושם שאתר אינטרנט נושא תוכן שונה ממה שהמשתמשים רואים בפועל. המבקרים רואים אתר ידידותי למשתמש ומושך מבחינה ויזואלית שעשוי, למשל, להכיל מעט טקסט והרבה אלמנטים גרפיים או מולטימדיה
מערכת ניהול תוכן (CMS) – יישום המשמש לניהול תוכן באתר או בלוג. פלטפורמת לפיתוח אתרים או בלוגים דוגמת וויקס או וורדפרס משתמשות במערכות ניהול תוכן נוחות וידודיות למשתמש הקצה.
שם מתחם/ דומיין – שם דומיין מתייחס לכתובת האתר שלך. זה מה שהמשתמשים מקלידים בסרגל החיפוש של הדפדפן כדי לגשת ישירות לאתר שלך. שם דומיין הוא ייחודי ולא ניתן לשיתוף בין אתרים שונים
שימושיות (Usability) – במקרה של אתרי אינטרנט ויישומי תוכנה, השימושיות הוגדרה כקלות שבה אדם ממוצע יכול להשתמש בתוכנה או באתר כדי להשיג מטרות ספציפיות.
דף נחיתה – שואף להמיר בצורה היעילה ביותר האפשרית מבקרים ללידים. דפי נחיתה שונים מדפי אינטרנט אחרים בכך שהם אינם נגישים דרך ניווט "רגיל" באתר, ובד"כ ניתן להגיע אליהם דרך קמפיין ייעודי.
ליד – ליד הוא אותו לקוח שכבר עבר את השלבים הראשונים ומכיר אותך מספיק טוב כדי ליצור איתך קשר או שהראה שיש לו עניין גדול יותר במוצר או בשירות שלך
שאילתת חיפוש (Search Query) – שאילתת חיפוש מתייחסת למילה אחת או יותר המוזנת לתיבת החיפוש במנוע החיפוש