משתמשים בתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית? לפי גוגל הגיע הזמן להפסיק.
אז נתקלת במודעה שמבטיחה ייצור תוכן במחיר בדיחה ובזמן מגוחך. רגע לפני- שווה לקרוא את עמדתה של גוגל בנושא.
יצירת תוכן באמצעות כלי כתיבה בינה מלאכותית מנוגדת להנחיות של גוגל למנהלי אתרים, והצוות של גוגל מתבטא ופועל נגד שימוש בתוכן מסוג זה.
בשנים האחרונות צצו שירותים חדשים רבים הטוענים שיש להם את היכולת לשפר את קידום האתר בגוגל ע"י שימוש בבינה מלאכותית ושמציעים שיטת פעולה שהיא נוחה, קלה ומהירה יותר מאשר כתיבה "בדרך הישנה והטובה של העסקת כותב תוכן.בטרם שימוש בתוכנות מסוג אלה, יש לקחת בחשבון שגוגל עשויה לסמן את חלקי התוכן שנוצרו אוטומטית על הפרת ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים.
בעוד האלגוריתמים של כתיבת תוכן השתפרו מאוד עם השנים, כך גם ה-AI של גוגל, שיכול לזהות מתי התוכן הוא שטותי ופשוט משתמש במילות מפתח (טוב נו… יש פער אדיר בין היכולות של גוגל באנגלית לבין אלו שבעברית). כנ"ל לגבי תרגום טקסט באמצעות כלי אוטומטי ללא מתרגם בשר ודם לפני הפרסום, סביר להניח שגוגל תדע זאת.
זו לא הפעם הראשונה שגוגל מטפלת בבעיה הזו. למעשה, הצהרות ראשונות של גוגל שמתייחסות ליצירת תוכן אוטומטית, מתחילות כבר אי שם בשנת 2010, כשגוגל יצאה בהצהרה שהשימוש בשירותי תרגום אוטומטיים יטופל כדואר זבל עקב הפרות של ההנחיות למנהלי אתרים
הנחיות למנהלי אתרים לגבי תוכן שנוצר אוטומטית
ההנחיות של גוגל מציינות במפורש את הנקודות הבאות בכל הנוגע לתוכן שנוצר בידי בינה מלאכותית.
תוכן שנוצר באופן אוטומטי הוא תוכן שנוצר בידי תוכנה. במקרים שבהם הכוונה היא לתמרן את דירוגי החיפוש (למשל על ידי יצירת קישורים נכנסים לאתר היעד) ולא לעזור למשתמשים, גוגל עשויה לנקוט פעולה לגבי תוכן כזה. כמה מקרים לדוגמה כוללים, בין היתר:
- טקסט שאינו הגיוני לקורא אך עשוי להכיל מילות מפתח לחיפוש.
- טקסט מתורגם על ידי כלי אוטומטי ללא סקירה אנושית או אצור לפני הפרסום.
- טקסט שנוצר באמצעות תהליכים אוטומטיים.
- טקסט שנוצר באמצעות שימוש במילים נרדפות אוטומטיות.
- טקסט שנוצר מסקראפינג של עדכוני Atom/RSS או תוצאות חיפוש
- תפירה או שילוב של תוכן מדפי אינטרנט שונים מבלי להוסיף ערך מספיק.
האם תוכן בינה מלאכותית שווה את הסיכון?
גוגל היא לא היחידה שלא אוהבת תוכן שנוצר בינה מלאכותית. סביר להניח שהלקוחות שלך לא ייהנו מהתוכן כפי שהיו נהנים אילו זה היה נכתב בידי כותב מקצועי. הנה כמה שיקולים עיקריים לפני השימוש בתוכן שנוצר בידי בינה מלאכותית מתוך תקווה או אמונה שגוגל לא תוכל לזהות אותו.
- גוגל עשויה לסמן את כל האתר שלך כספאם
כשאתה משתמש בתוכן שנוצר בינה מלאכותית, אתה לא רק מסתכן שגוגל תסמן את הדף הזה כדואר זבל. זה עלול לסמן את כל האתר שלך, ולפגוע בזמן שהשקעת בעיצוב ובקופירייטינג עבור דפים אחרים.
- התוכן אינו מקורי
חלק מהתכנים שנוצרו אוטומטית פשוט מחברים מגוון מקורות תוכן שהם יכולים למצוא באתרים אחרים. זה אומר שפסקאות שלמות של התוכן מועתקות בשלמותן ולגוגל יש את האמצעים לזהות זאת ולהעניש…
- תוכן באיכות נמוכה
לשלם פחות עבור תוכן בינה מלאכותית עשוי להיראות מושך עד שתלמד שזה דורש עריכה מספקת כדי להכין אותו לקהל שלך. זה אומר זמן ומאמץ שהיית יכול פשוט להשקיע בהעסקת כותב תוכן "אמיתי" מלכתחילה.
היתרון המשמעותי ביותר של שימוש בתוכן מבוסס בינה מלאכותית הוא שהוא דורש פחות זמן לניסוח, זה עולה הרבה פחות משכירת קופירייטר (שזה לא זול) ושירותי בינה מלאכותית יכולים לעזור ביצירת רעיונות לתוכן.
בסופו של דבר, ישנם מספר יתרונות לשימוש בכותב תוכן אוטומטי ולא מעט חסרונות. הוא נחמד מאוד כדי לקבל רעיון כללי לגבי הסעיפים שיופיעו בתוכן, מעין סקיצה ראשונית. מאידך הוא מחייב מחייב הגהה יסודית, שיפור איכות, ושימוש בתוכנות קופיסקייפ לצורך וידוא שהתוכן אותנטי גם מבחינת גוגל.
צרו קשר
לקבלת הצעת מחיר לבניית קישורים בפרט או קידום אתרים ככלל – מלאו את את הטופס עם פרטי העסק ונחזור אליכם בהקדם