טלפון: 054-6223310, דוא"ל: elad@informatix.co.il
קבלו 36 נתונים סטטיסטים המתייחסים לקידום אתרים, גוגל והרגלי גלישה שיעזרו לכם לקבל החלטות טובות ונכונות ביחס לאתר האינטרנט אותו אתם מנהלים. נתחיל עם מבט על האסטרטגיה.
1. גוגל שולטת כיום יותר בלמעלה מ-86% משוק מנועי החיפוש. בארץ הנתון הזה אף גבוה יותר ועומד על כ- 92%
כדי לזכות בתנועת הגולשים של מנועי החיפוש יש לשחק לפי הכללים של גוגל. דירוג גבוה ב-Yahoo או Bing יביא מבקרים לאתר שלך, אבל סביר להניח שאתרים שמדורגים בגוגל משיגים את מירב העסקים.
השימוש ב-Google Search Console יעזור לך להבין איך אנשים מגיעים אליך כעת דרך חיפושי Google.
2. בגוגל בוצעו השנה כבר למעלה מ- 943 מיליארד חיפושים (והספירה עולה ונמשכת)
לקוחות מחפשים…הרבה.
למעשה, צרכנים מבצעים כיום עד 70% ממחקר הרכישה שלהם באינטרנט לפני שהם נכנסים אי פעם לשיחת מכירה.
דירוג טוב במנועי חיפוש מאפשר לקונים שלך לבצע מחקר בקלות בעצמם תוך כדי שהם מבלים זמן ללמוד עליך על התנאים שלך.
נקיטת פעולות אופטימיזציה והתאמת האתר לדרישות מנועי חיפוש תגדיל משמעותית את הסיכוי שהאתר שלך ישיג מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.
כמובן שכלי ניתוח האתר כמו אנליטיקס וסרץ' קונסול יראו גם דירוגים בעמודים 2-10, אבל הנתון הזה מראה שמי שמוליך את תוצאות החיפוש הוא זה ש"זוכה בקופה" של מבקרי האתר.
עם יותר משני שליש מכל הקליקים שמגיעים לחמש התוצאות האורגניות הראשונות, התחום התחרותי קשה מתמיד ומשווקים צריכים להיות נבונים, יצירתיים וקצת ברי מזל כדי לזכות בנכס אינטטרנטי מעולה.
4. אלגוריתם החיפוש של גוגל משתמש ב(הרבה) יותר מ-200 גורמים לדירוג אתרים (מקור: Backlinko)
גוגל נשארת קצת מסתורית לגבי האופן שבו הם מדרגים בדיוק, אבל מומחי קידום אתרים ברחבי העולם הכינו רשימות (ובחנו אותן פעמים רבות) כדי לאתר את הקסם של דירוג תוצאות החיפוש
מנוע החיפוש של גוגל מתעדכן כמה פעמים בשנה, ולמקדמי אתרים מקצועיים חשוב מאוד לשמור על רמת עדכנות גבוהה ו "להשאר בעניינים" על מנת שיוכלו לשרת את לקוחותיהם או החברות בהם אלה עובדים בצורה נאמנה ואפקטיבית.
5. 16-20% מכל תוצאות החיפוש השנתיות של Google הן חדשות (מקור: internetlivestats)
התחרות במנועי החיפוש הולכת וגוברת, לכן עליך להישאר ערני במאמצי האופטימיזציה של מנועי החיפוש. זה שאתה מדורג במקום הראשון בנקודת זמן מסויימת , לא אומר שזה יהיה כך גם בחודש הבא, שלא לדבר על בשנה הבאה, כך שכדי לשמר רמת אתר גבוהה יש לוודא שזה מתוחזק ומטופל כראוי על בסיס קבוע ושוטף עם דגש על תוכן איכותי.
6. 49% מהמשווקים מדווחים שלחיפוש אורגני יש את החזר ה-ROI הטוב ביותר מכל ערוץ שיווק (הנתון נלקח מאתר Search Engine Journal)
הצלחת SEO אורגני מסתמכת במידה רבה על פעילויות נמוכות או ללא עלות סביב מילות מפתח וסכימה. כאשר עושים זאת נכון, בשילוב עם תוכן איכותי, זה יכול להוביל להכנסה רבה ובסופו של דבר להחזר גבוה.
7. קידום אתרים יכול להוזיל את עלות גיוס הלקוחות ב-87.5% בממוצע בהשוואה לפרסום דיגיטלי (נתון מאתר Terakeet)
בגלל חסמי העלות הנמוכים שלו, קידום אתרים הופך את השגת לקוחות חדשים ליקרה משמעותית בהשוואה לאפיקים אחרים.
8. 70% מהמשווקים רואים בקידום אתרים אורגני יעיל יותר מ-PPC (מקור: Databox)
כאשר השיווק הדיגיטלי נעשה מתוחכם יותר, אין זה מפתיע שחברות משתפרות ללא הרף ב-SEO – ורואות יותר תוצאות ממאמצי קידום האתר מאשר מ-PPC.
רבים מהמשיבים דיווחו שהם רואים יותר תוצאות (כולל תעבורה, לידים ומכירות) מאופטימיזציה למנועי חיפוש. אחרים השתמשו ב-ROI כמדד לדירוג SEO על פני PPC.
משווקים מצאו ש-SEO הוא אסטרטגיה לטווח ארוך, בעוד ש-PPC אפשרה התפרצויות לטווח קצר.
משווקים מרגישים בטוחים יותר מאי פעם במאמצי ה-SEO שלהם. אם אינך משקיע באתר שלך, אתה מסתכן בהישארות מאחור על ידי המתחרים שלך.
ככל שתכתוב מקיף יותר, כך הקוראים שלך יהיו מעודכנים יותר, כך תוכל להראות יותר את השקיפות והיושר שלך, כך תהיה לך הזדמנות גבוהה יותר לקשר לאתרים בעלי מוניטין אחרים, וסביר להניח שתקבל יותר קישורים נכנסים.
כפי שמתברר, קישורים נכנסים הם לא בדיחה כשזה מגיע לדירוג. למעשה…
ברור שקישורים נכנסים קשורים קשר הדוק לדירוג גבוה, ולכן- מנהלי אתרים חייבים לנקוט גישה אקטיבית כדי לוודא שהאתר אות הם מנהלים זוכה בכמות נכבדה של קישורים נכנסים. הפצת כתבות, פוסטים, ידיעות חדשותיות וכתיבת תוכן שראוי לציטוט (ציטוט, במקרה הזה שקול לקישור) הם המפתחות העיקריים כיום להשגת קישורים נכנסים.
האם ידעתם? אינפורמטיקס מספקת שירות בניית קישורים נכנסים מאתרים איכותיים בארץ ובעולם
שימו לב! אולי אחד השינויים המשמעותיים ביותר שהטמיעה גוגל כשיצאה לדרך היה שאיכות האתר המקשר (ולא בהכרח כמות הקישורים) היא זו שמשפיעה בעיקר על המוניטין לו זוכה האתר. מודל זה נגזר ישירות ממודל דירוג המאמרים באקדמיה, כאשר מאמר שפורסם וצוטט ע"י כתב עת או חוקר מאוניברסיטה יוקרתית יזכה להכרה גבוהה יותר מאשר מאמר דומה שזכה לציטוט בכתב עת או מחוקר הפועל באוניברסיטה עלומה
רוב המחפשים אינם מחפשים מונחים של מילה אחת ושתיים. הם מחפשים ביטויים שהם שלוש מילים או יותר; אלו נקראות "זנב ארוך" של מילות מפתח. קיימת עלייה עקבית ומתמשכת בנתון זה, כשבעבר עיקר החיפושים עמודו על פחות מ- 2 מילים.
אנשים מחפשים פרטים ספציפיים (כלומר, שאלות מסוימות כמו האם, כמה, למה מתי ואיך), והתוכן שלך צריך לשקף זאת. בדוק את הנתון שלהלן אם אינך משוכנע…
מילות מפתח מסוג "זנב ארוך" הן אולי השינוי הגדול והמשמעותי ביותר ככל שהדבר נוגע לקידום אתרים לקראת שנת 2023.
כך, למשל, אם אתם מעוניינים לדרג את מילת המפתח "אסטרטגיית קידום אתרים", למשל, תוכלו להתמקד במילות המפתח הבאות עם הזנב הארוך:
כיצד בונים אסטרטגיית קידום אתרים ?
מהי אסטרטגיית קידום אתרים ?
מהם היתרונות של אסטרטגיית קידום אתרים?
איך אני משיג יותר תעבורה לאתר?
כמה עולה אסטרטגיית קידום אתרים?
כפי שציינו קודם לכן, ככל שעובר הזמן מתווספים דפים חדשים שמתאנדקסים במנועי החיפוש. אם היה לך תוכן ששוכב כבר זמן מה, אופטימיזציה לדפים ותיקים וריענונם עשויים להוכיח עצמם כאפקטיבים מאוד.
על ידי עדכון ורענון של תוכן קיים, תקבלו את היתרון של מיצוי מירבי ממאמרים ישנים, אלא אתה תוכלו להמריץ מחדש את הדירוג של אותם מאמרים ותיקים.
אם יש לך בסיס חזק ופעם היה לך דירוג של מילות מפתח טוב עם מאמרים ישנים יותר, זו הטקטיקה המושלמת להחזיר עטרה ליושנה.
זה מפתה לבזבז את עיקר זמנך ביצירת העותק המושלם למאמר, ואז פשוט לרצות להמשיך הלאה. בשל כך, אנו נוטים להתייחס לכותרת כאל מחשבה שלאחר מכן.
זו טעות, על פי רוב מומחי האופטימיזציה למנועי חיפוש שנסקרו לאחרונה.
הכותרת שלך לא רק תאפשר למנועי החיפוש לדעת על מה אתה כותב, היא גם תופיע בעדכונים של מדיה חברתית, בניוזלטרים ובכל הקישורים הנכנסים שתקבל.
הקהל שלך ילחץ על הכותרת הזו רק אם היא מושכת מספיק כדי למשוך את תשומת ליבו.
הקדישו זמן ליצירת גרסאות מרובות (לפחות שלוש) המכילות את ביטוי מילת המפתח שעבורו ברצונכם לדרג. לאחר מכן, בצעו סיעור מוחות עם עמיתים לעבודה ועמיתים בנוגע לכותרת האידיאלית. הזמן שתשקיעו ביצירת הכותרת המושלמת ישתלם בתנועה ובדירוג.
בעוד שמנועי החיפוש הם גלובליים, אינך יכול לבטל את החשיבות של קידום אתרים מקומי המתבצע באמצעות תחזוקת פרופיל גוגל העסקי, בעיקרו.
אם העסק שלך נותן שירות לאזור מסוים, או שיש לו מספר משרדים או מיקומי בנייה, עליך לבצע אופטימיזציה של האתר שלך כדי שיימצאו אותו על ידי אנשים באזורים אלה. הכרחי שבמקומות הייעודיים לכך באתר תופיע כתובת החברה ואזורי השירות המכוסים על ידה.
פעולה זו, בצד מגוון פעולות שוטפות לתחזוקה וקידום פרופיל גוגל העסקי, יסייעו לך להגיע לקהלים מתאימים יותר, הזקוקים לשירותים שלך בדחיפות ומוכנים לקנייה או קבלת השירות המוצע על ידי בית העסק.
כאשר אתה שוקל את נושאי הבלוג או האתר שהקהל שלך רוצה שתכתוב עליהם, הקפד לכלול רשימה של "הטובים ביותר".
לא רק שאילתות שמקורן בטלפונים סלולריים נמצאות בעלייה, אלא גם הבקשות לרשימות הטובות ביותר. חשבו כיצד לכלול חיפושים דומים באסטרטגיה שלכם (כלומר, "אפשרויות הריצוף המסחריות הטובות ביותר כרגע", "הטלפון הטוב ביותר כרגע", "ההשקעות הטובות ביותר לעשות כרגע", "אסטרטגיית ה-SEO הטובה ביותר כרגע").
אם אתה עסק שתלוי בתנועה מקומית או שיש לו אזור שירות מוגבל, זה המפתח.
טקטיקות SEO מקומי, הידוע גם כאופטימיזציית פרופיל עסקי בגוגל, חשובות לעסקים קטנים יותר שאולי לא כותבים בלוגים או יוצרים המון תוכן. ודא שהאתר שלך נמצא ברישום המתאים ושכל המידע שלך מעודכן.
אם האתר שלך אינו מותאם לחיפוש בנייד או מקומי, הוא לא יופיע בתוצאות החיפוש בנייד, ולקוחות מקומיים אלה לא יבקרו בחנות או בשירות שלך.
הנתון הזה מדבר בזכות עצמו… הוא מעיד על לקוחות "בשלים" המוכנים להוציא כסף בעבור השירות או המוצר המוצע. זוהי תזכורת חשובה לשמור על פרופיל גוגל העסקי מעודכן.
קונים פוטנציאליים פונים לאינטרנט כדי להעריך את האפשרויות שלהם בזמנם. כאשר אתה יוצר תוכן מותאם למנועי חיפוש, אתה תפגוש אותם בחיפוש שלהם, וחשוב להדגיש בעת כתיבת התוכן והעלאתו לאתר מהם היתרונות היחסיים שבית העסק שלך מציע .
באופן דומה, לא צריך להפתיע ש…
למרות שאמזון ואתרי קמעונאות של מותגים ישירים ממשיכים להוות את רוב פעילות המסחר האלקטרוני, העסק שלך יכול וצריך עדיין לבצע אופטימיזציה כדי להימצא במנועי החיפוש וללכוד את הקהל השונה הזה.
58% זה המון ! אבל לפני שאתה הולך לשנות הכל למובייל, חשוב להסתכל על הניתוח הספציפי לאתר שלך. אלה נתונים סטטיסטיים עולמיים ואולי לא מייצגים את מה שקורה בנישה שלך.
טווח גדלי המכשירים אומר שחשוב שהאתר שלך יהיה רספונסיבי, במקום שיהיה רק גודל אחד קבוע למובייל.
בשנת 2019, גוגל הפיקה אינדקס מובייל ראשון, מה שאומר שגוגל תסתכל בעיקר על הגרסה הניידת של אתר אינטרנט, לעומת גרסת שולחן העבודה המסורתית.
השינוי הזה הגיוני, בהתחשב בכך שעד 2025 צפי שכמעט שלושה רבעים מהמשתמשים ישתמשו במכשיר הנייד שלהם כדי לגשת לאינטרנט. משמעות הדבר היא שהמשקל שיש לתת לחוויית הגלישה במובייל של האתר שלך חשובה יותר מאי פעם. השתמש בבדיקה החינמית של Google להתאמה לניידים כדי לראות את ביצועי האתר שלך בנייד.
כן חברים, רוב עוגת החיפושים בקטגוריה שלכם נבלעת על ידי חמשת התוצאות הראשונות שזוכות בשני שלישים מהלקוחות הפוטנציאלים המחפשים את השירות שלכם בגוגל.
את הנתון הזה נחדד עם שיעור המבקרים בתוצאה הראשונה…
זה הופך את זה אפילו יותר חשוב לנקוט בפעולות המפתח הדרושות כדי לייעל את התוכן שלך לדירוג במקום הראשון בעמוד הראשון.
אם לא חשבתם לבצע אופטימיזציה של התוכן שלכם לחיפוש קולי קודם לכן, בהחלט כדאי שעכשיו מכשירי רמקולים חכמים כמו Amazon Echo ו-Google Home יהפכו למרכיבים בסיסיים בהרבה משקי בית.
חיפושים קוליים מניבים ביצועים טובים יותר עם יותר ביטויי שיחה. נסה לזהות ביטויי מפתח שישמשו בשיחה רגילה, לעומת הדרך הקצרה שבה אנשים עשויים להקליד בגוגל.
למעשה הנתון הזה הולך וגדל וצובר תאוצה, בעיקר בקרב המגזר הפרטי (אם כי יש עלייה גם בסקטור העסקי)
זהו אחוז גדול עבור מוביל החיפוש העולמי והזדמנות חשובה ללכוד קהל חדש.
תוכן נרחב שולט גם כשמדובר בחיפוש קולי. מדד זה מראה שגוגל נוטה גם להשיג תשובות לחיפוש קולי ממאמרים שבהם למעלה מ 2,000 המילים.
מתפתה לשמור את הסיפורים שלך קצרים כדי שלא תפחיד קוראים שלא יישארו לקרוא מאמר ארוך? אתה כנראה עושה יותר נזק מתועלת.
משזה נאמר…
בעוד מאמרים ארוכים יותר יעזרו לך למצוא ולבחור על ידי מנועי חיפוש למשלוח במכשירים חכמים, התשובות שנמסרו בדרך כלל די תמציתית. לדעת זאת, נסה לשמור על מושגים פשוטים כמו הגדרות קצרות וקלות להבנה.
למעשה…
קטעים מומלצים קיימים מאז 2014, אבל הדומיננטיות שלהם בחיפוש הקולי ממשיכה לגדול. כשאתה יוצר מאמרים כדי להשיג אחיזה ב-SEO, זכור גם את הקטע המוצג שלך.
יצירת קטעים מומלצים אינה קשה כמו שאתה עשוי לחשוב, והעבודה שתשקיע בהם בהחלט תשתלם.
זה הגיוני מאוד בהתחשב בכך שרוב החיפושים הקוליים מתרחשים ככל הנראה מהבית או המכונית.
לבסוף, בואו נצלול לתוך חיפושי תמונות ווידאו.
עם ההסתמכות הגוברת על פינטרסט, אינסטגרם ופלטפורמות חזותיות אחרות, צרכנים מחפשים תוצאות חיפוש שהם יכולים להסתכל עליהן.
SEO Inc. מצטטת מחקר של Forrester Research, שחשף כי הסרטון גדול פי 50
כיצד הנתונים הסטטיסטיים של SEO אמורים לעזור לעצב את האסטרטגיה שלך?
יש הרבה נקודות שחשוב לשקול בעת פיתוח אסטרטגיית SEO, במיוחד כאשר כל כך הרבה משתנה משנה לשנה. עם זאת, בהתבסס על הנתונים הסטטיסטיים של קידום אתרים לעיל, הנה כמה מהדברים החשובים ביותר שיש לזכור:
אבל זכרו, לא משנה איזו טקטיקות תבחר ליישם, בסופו של דבר המטרה שלך כמשווק דיגיטלי היא לבסס את החברה או המותג שלך כמורה מספר 1 המהימן ביותר במרחב שלך- זה אומר לענות על השאלות הדחופות ביותר של הקונים, בכנות ובגילוי לב, ולוודא שהם יכולים להימצא במנועי חיפוש כאשר לקוחות פוטנציאליים יחפשו.